lunes, 10 de marzo de 2014

La Champions és un altre tema ...

Els que sabem una mica de futbol-Barça (principalment, perque portem anys veient els partits en el camp i no en una TV) ja teniem clar el que podia passar aquesta temporada. No és casualitat que les dues persones del blog que van a veure els partits cada 15 dies al Camp Nou eren les que tenien més dubtes amb Martino i, en canvi, la pràctica totalitat de culés que veuen els partits pel Sopcast de torn eren "Tataístes" ...

Ahir vaig donar una ullada a diferents blogs culés coneguts (feia temps que no els veia), plens de culés caspanyols antirosellistes. Fan riure. Ara ho volen cremar tot perque els hi sap greu perdre la Lliga (els mateixos que deien que la Lliga del Tito no tenia valor) de la seva "Españaaaa camisaaa blancaaaa de mi esperanzaaaaa" ...
Una altra avantatge de ser indepes. La Lliga no ens preocupa gaire. De fet, alguns voldríem marxar, fins i tot, a una Lliga catalana amb menys interès, però més neta.

Em va fer gràcia un tema en especial d'aquests blogs. Volen que montem "un pollo" el dimecres a la Champions ... Osti. Només faltaria això. Que la Lliga caspanyola m'hagi d'amargar els pocs moments, però intensos, on puc disfrutar del meu equip.
No crec que els rebem amb gaire aplaudiments el dimecres, fins i tot amb algun xiulet inicial, però quan començi el partit ... estem jugant la competició important.

A més, els que sabem de futbol-Barça sabem diferenciar entre la Lliga i la Champions a nivell futbolístic. Que no hi hagi possibilitats a la Lliga amb el mindundi + Xavi no vol dir que no hi siguin a la Champions. Es molt difícil, però no impossible.
Només s'ha de saber analitzar una mica l'equip en funció de les competicions ...

- La Lliga era una competició impossible pel Barça perque tenim un mindundi d'entrenador que no sap plantejar partits en camp contrari per guanyar-los + tenim un càncer que diu partit rera partit fora de casa que no es pot jugar en patatals, però demana la seva titularitat en aquests camps.
Osasuna, Llevant, Valladolid ... camps on el Barça s'ha deixat 7 punts. 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7. Es pot entendre perdre a Bilbao i Anoeta, però no guanyar en 3 camps d'equips que lluiten pel descens és imperdonable. Fins i tot es pot entendre una enssopegada puntual ... però 3?. I al camp del Getafe, perque Pedro va fer 3 gols en 8 minuts, que si no ...

La Directiva te la culpa que un equip amb Iniesta, Cesc, Messi, Alba i Neymar, entre d'altres, faci un sol gol (i de còrner d'un defensa en el camp del Lllevant) i no sàpiga guanyar aquests 3 partits? Va, home, va. Una mica més tontos i neixeu del Madrid.
La clara culpa d'això és d'un inútil que vol jugar al contraatac, d'un tio que es nota que mai ha dirigit un equip que te la obligació de dominar i no en te ni idea de com fer-ho, especialment en camps petits ... i del seu "Sheriff".
El dia del Valladolid va ser impresionant veure com els jugadors del Valladolid li feien un "Sada" a Míster Césped. Es a dir, que porti la pilota el que no te capacitat per fer mal, el deixem sol i això ens permet marcar millor als que ens poden fer mal ...

Tots units fem "Césped"

- En canvi, la Champions és un altre tema. A la Champions no hi ha obligació de guanyar en camp contrari per passar l'eliminatòria. Es bo, però no imprescindible.
Això allibera a l'equip de l'obligació de guanyar aquests partits i juga més tranquil.
Fins i tot, al ser equips grans amb els que jugues, el mindundi sap que pot fer (sap que no el criticaran tant) plantejaments més defensius (jugant a perdre temps amb la pilota al mig del camp) i poder jugar al contraatac.
Així vem guanyar, de fet, al camp del City ... i el càncer sembla menys càncer.

De fet, el Barça no ha perdut cap dels partits grans que ha jugat aquesta temporada, entenent com a grans Milan, Atlético, Madrid i City.

I aquest plantejament d'equip petit que fa un entrenador petit ... curiosament és el millor plantejament per fer, per exemple, a un Chelsea o a un Madrid. Fins i tot a un Bayern, però aquests, quan més lluny ens els poguem trobar, millor. No dic que els guanyarem segur, sino que dic que aquest plantejament patètic al camp d'un Valladolid o Llevant ... és un plantejament més lògic amb equips potents i en eliminatòries.
Es el plantejament Mourinho dissimulat ...

A veure si tenim sort i en Martino ens fa un Heynckes. Patètic a la Lliga, però guanyador de la Champions. Mentre siguem vius a la gran competició, hi haurà esperança.

cule1899

martes, 4 de marzo de 2014

Les "odioses" comparatives

Puyol porta tota una vida al Barça
Xavi, també

Puyol ha format part tant del Gaspartisme com del millor equip de la història
Xavi, també

Puyol tenia un contracte que acabava el 2014 i en Rosell el va renovar fins el 2016
Xavi, també

Fins aquí les similituds. Ara anem a veure les diferències

Puyol posa el Barça per damunt dels seus interessos
Xavi posa els seus interessos per damunt del Barça

Puyol no ha demanat la seva titularitat si veu que no està be
Xavi és un càncer que demana la titularitat encara que no s'aguanti els pets

Puyol no s'aprofita del contracte que te fins el 2016.
Xavi sí s'aprofita, com a aprofitat que és

Puyol és admirable fora dels terrenys de joc. Passarà a la història per no recollir una Champions per fer un homenatge a un company malalt.
Xavi és una merda de tio egoista fora dels terrenys de joc..

I, per últim, Puyol és mereix una foto, un homenatge, etc. pel seu final.
Xavi, no.

El nostre capità amb la nostra senyera ... Fins sempre, Puyi

cule1899